Hoe verkopen, en blijven verkopen aan grote bedrijven?

Jelte Vrijhoef, co-founder van Deliverect deelt hoe sales en recurrent sales aan grote bedrijven geen toeval is, maar een doordachte strategie vereist. Heb jij tips of extra vragen vanuit jouw ervaringen voor je collega-WAW!-leden?

In deze video stelt Maura Nachtergaele van Payflip een prangende vraag: Hoe zorgen we ervoor dat klanten trouw blijven aan onze producten en diensten? Hoe kunnen we ze blijvend aan ons binden?

Volgens Jelte Vrijhoef ligt het antwoord in voortdurende innovatie en een scherpe focus op klantwaarde voor klanten. Deliverect ontwikkelt in zijn innovatielab continu nieuwe producten, wetend dat niet elk product een succes zal zijn. Maar door te experimenteren en te leren vinden ze steeds opnieuw oplossingen die echt impact hebben.

Daarnaast benadrukt Vrijhoef het cruciale belang van een goede verkoopstrategie: ‘Als je niet kunt uitleggen waarom iemand jouw product nodig heeft, dan heeft het waarschijnlijk weinig waarde.’ Zijn advies? Begin in kleinere markten, bouw een sterke reputatie op en benut je netwerk. Zo groei je stapgewijs richting groter klanten. Dat lijkt basic, maar is bijzonder essentieel. 

Ook risicobeperking speelt een cruciale rol: als je een product zonder risico kunt aanbieden aan grote klanten, wordt de keuze voor hen veel makkelijker. Als de toegevoegde waarde duidelijk is, volgt de verkoop vanzelf. 

Wat ervaar jij? Hoe verkoop jij sneller aan grote bedrijven? Hoe zorg je ervoor dat je steeds weer die klantenrelatie kan vernieuwen of verdiepen? WAW! leden kunnen reageren via WhatsApp.

Nog geen lid? Hier vind je meer info.